Pages

Saturday, February 12, 2011

Aku Masih 12 Tahun

Good evening lah korg..hehe
title entry mcm gempak x??
ye ke x????

Huhu..xpe xkesah la kan ape yg penting aku nak gtau
cite pasal pegi pasar malam
pada malam sabtu bersamaan dgn ari jumaat..

Jappp..penat ayat panjang tuhh!

okeh..pada suatu ari,seorang puteri hendak ke bazaar yakni 'pasar malam'
yang berdekatan dengan rumah beliau..
oleh itu beliau dengan sukenye
( sbb pegi sorg xpayah ade yg nk ikut)
pun pegi la ke bazaar itu sambil di pesan
oleh ibu beliau supaya membeli
makanan utk adik2 beliau, ibu beliau juga..
serta ayah beliau jgn pernah lupa..
Ehh..utk abg beliau lagi yang bakal pulang pd mlm itu..
kan byk tuhh..tp beliau kan puteri mestila
beliau seorang yang baik ati dan tidak kesah..

So, beliau pd ketika itu sgt penat kerana
letih bjalan kaki pulang ke rumah ptg sblumnya..
( sbb br smpai dr Kuala lipis ke KL)
Tetapi beliau ingin jugak ke pasar mlm sbb gatal tgn ingin mbuang duit..
Jadi, beliau meminta izin kpd ibu beliau utk merempit a.k.a bwk moto laa weh..
(sbb abg aku xde so tggal motor kt umah)

puteri (aku lahh) : " mama, kakak nak naik motor la ye.malas la nak jln kaki"
ibunda : " Ishh! jgn mgarut la..xpayah! Kereta byk tuh.."
(sambil mggaru2 kepala dan berfikir..)

' KL ni nak tggu xde kete bila kena serang garuda kot?'

puteri: " Ala, bukannye jauh pn..dekat je. Tepi 2 je..bukan nak g jauh2"
ibunda : " xpayah la..nnt hg bukan tau nk lintas simpang 2 mcm mne?"
puteri: " Mama ni buat mcm kakak xpenah bawak motor je.."
ibunda : " Mmg la reti, tp bukannya harap sgt bwk motor laju ke slow..jgn la.pi jln kaki je"
Puteri : " Laaa..kakak kan dah besar. Knpe mama ni? Buat mcm kakak umur 12 taun je.."
( sambil xtahan nak gelak..)

aku pun dgn akurnye trus kua umah.. Ehh? Xjadi puteri da..
xpela dah penat jd puteri..

Sempat lg mak aku jeguk kt pintu..

" Kakak beli buah jambu kt kalo ade.."

"uiihh..berat la kalo nak bwk jln kaki. Meh kakak nek motor"
" Xpayah ! emm kalo nnt berat beli sebijik dah laa..hehe"
" Ade plak beli jambu air sebijik?? Xlogik la..ishh"
" Xpayah la..nnt mama beli esk kt supermarket"

Sambil aku berjalan 2 langkah mak aku pn dgn sengalnye bertanya soklan yg ala2 mcm budak umur 7 tahun br msk sekolah pada hari pertamanya...

" Hah elok2 jalan 2..erkk lintas jalan tau x??"

Mcm nak terkencing aku gelak smbil berlalu pegi...

Byee..

No comments:

Post a Comment