Pages

Monday, January 31, 2011

salesgirl kerek !

Semalam dengan smgat nk g shoping neh aku pn kua la umah pas mkn tgh ari..
Stat kul 2 aku da naik LRT and smpai sogo dlm 2:15 gtu la kan..
Pastu xpela, jln2 tgk hdbag mmg cun ar jgk.. ade salesman 2 ensem kott..(tp wat2 mcm besala..pdhal dlm ati.eerrkkk ensemnyee). Dia mcm nk guna eset dia la soh aku beli. Yela kan nak dpt komisyen..X terpedaya okeh ! Pastu xpela, aku xla beli. Tgk2 je sbb aku stdy neh xsuke sgt guna hdbag mahal2..Nnt keje xpeee. beli murah2 pn okeh je jnji aku tgk dia mcm mahal..haha

Okeh cukup, yg nak cite neh psl sorg minah salesgirl ni kt ladies department..korg penah gi SOGO so mesti la tau kan department2 dia kan. Xpela, aku jln2 tgk2 sume aku ttarik dgn fesyen kt Radoactive neh.. so aku pn kebek la suar dia sume..mmg cun. Tp slek ar salesgirl mcm TUUUTTTTTT! Minah ni dgn xsnyum xpela kan..

Org tnye dia " Dik, ade x lg saiz yg besar cket?"
Dia jwb "Ape yg ade kt ctu, 2 je saiz dia. Ni je yg tggal..kalo nak saiz besar2 nuhhh..tgk kt sne"

Smbil ckp xpndg muke org,plus muka masam, plus lagak kerek mcm babii..oppss! Emosi daa..
Kalo ko ade mslah dgn spe2 kt luar jgn la km yg syok2 nk shoping neh jd xde mood sbb ko. Bangang pnye ppuan..2 la, kalo org yg cerdik pintar dia xkeje kt ctu kot..bukanla nk hina keje mcm ni. Ade je org lain baik tp dsebabkan ko sorg xpsal sume kena hina. Kalo keje xikhlas mmg mcmc 2 la.. bukan takat 2 je kena. Aku nk g byr dah utk jeans yg aku ambik, so aku t'nmpak la bju neh cantik and murah. Ade diskaun.. aku kebek la. Angkat 1 bju. Xpela..aku letak blk dgn molek2nye..yg lain mmg la ade aku nmpak mcm bekas org buka bju 2. Pastu tbe2 dia dtg.. mmg mcm sume kucar-kacir 2 aku la yg buat kononnye..

Dia ckp " Kak, ni sume display dia kt sne ye..jgn sentuh yg kt cni !" dgn muka xpuas atinye..
Aku jwb blk " Yeke? Kt mne?"
Dia kte " Sne..sne" smbil tunjuk2 jari arah bju display..
Aku balas " Mne la sy tau..lain kali tulis kt rak ni TOLONG JANGAN SENTUH. Br la semua org xsentuh. "

Trus aku blah g tgk
bju display dgn wajah yg xbsalah. Pduli ape aku?? Bukan salah aku pn.. Dah 2 mmg keje dia, xkan la kami yg pembeli ni kena ikut praturan mcm 2 plak. Keje dia kan melipat, myusun, mgemas bju sume 2. Kalo xnak bt benti keje cri keje lain la..org malas mmg mcm 2. Nmpak sgt dah. Sume keje pn letih..bukan salesgirl je..buat mcm 2 mcm gaya org dtg nk ambik brg pcuma je..AKU BAYAR BENGONG!

So, aku dgn sdeynye la jugak jln2 tnpa arah kt department 2. Yela..dah la jln sorg2 xde geng pn nk kua. Pastu aku lalu lg kt ctu..tgk2 bdk 2 dah xde. Ade org lain dah. Mcm senior cket la kan org 2..Then aku pn g la tgk blk bju yg aku minat 2..aku tnye org 2 aku nk bju ni. soh dia tulis bil..nasib mmg baik la. Chinese 2 bhemah je layan aku...kira mcm trubat cket la ati neh kan. Hek eleeyy. So, aku pn beli la..
Mmg rezeki aku la bju 2 kan..Pastu dgn senang atinye aku bjalan nk mnuju ke bhgian kasut. Then aku nmpak ppuan shitt td 2 ade kt tmpat yg bju longok2 byk2 2..yg ade tulis 50% 2..dalam ati aku 'Huhh! padan muka kena lipat bju yg lg byk..puas ati aku' sambil aku ktawa sorg2 (tp mcm snyum2 jelakan. Xkan nk ktwa kuat2 plak..xpsl org tgkap kte aku gila mroyan plak..)

2 la, zaman skrg neh Allah
balas cash. Xpayah tggu lepas mati..ko bt org trasa ko trima pdhnye dlm msa yg sgkat je..aku neh dkategorikan sbgai org t'anayia la kan. Huhuuu. So, doa aku di makbulkan. Tp aku jahat jgk g gelak kt org...HAHAHAHAHAHAAHAHAH.

Padan muka hehe byeee..muaaaxx

No comments:

Post a Comment