Pages

Thursday, May 26, 2011

" Awak..saya bersedia.."

Jam kt lappy aku tunjuk pkul 10.15 malam..
em..line tenet pun okeh dan lancar sbb rmai org dah blk..
so xde la traffic jam lg..hehe


malam ni aku nak cerita psl dia..
yeaa dia.. 
spanjang aku post dlm blog xade lg aku cite psl dia..
arini aku trasa nak cerita sgt sbb aku dah bsedia..


Aku kenal dia mse aku abes spm,
mse 2 aku part time dekat ngan kdai MLM as a shop assistance..
wah,bunyi cam best je kan..
nme lain dia..jurujual la kan.hehe
pastu, mse 2 aku ngah frust ngan somebody neh..
aku mse 2 kirenye tgh lonely la kan..
so, at the 1st day i went to work cam relax la kan..
bos pun kire nak bg aku peluang ngam ngan situation la dlu kan..
seb bek bos aku ppuan so xde la kekok sgt...
kalo bos laki ensem plak, leh la gak jd cam drama korea ke kan..hehe


okeh, mse 1st day aku kt tmpat keje aku xjmpe dia lg tp aku dah nmpak dia kt kdai mkn..
kdai mkn 2 mmg dekat la lgpun dia ade serve lunch buffet..
so, ctu je yg aku nmpak..aku mkn ctu la..
aku tau dia pun pelik aku spe sbb dia mcm dok tgk kt aku..arrghh pasan je..
tp aku mse 2 tgk berita kt tv..so,aku xendahkan sgt..
bukan jenis aku mse 2 main mata dgn laki..haha
then, mse kt kaunter dia g byr and aku pun kbetulan nk byr gak..
dsebabkan aku neh konon mcm xde malas nk lyn so aku xtgk pun muka dia depan2..
aku cuma tgk sekilas pastu aku wat derkk je..cehh! kerek seyhh..haha
abes mkn 2 aku pegi smula keje and nothing interesting 2 do..keje pun xde so aku pun blk la umah pkul 6..

esknye plak, aku dtg keje bos ckp 'anis arini awk cuci kdai..spu smpah dah sbgainye'
aku pun..yela bos mmg sy suke la bt keje mcuci neh..
so aku tgh la sapu smpah mse 2..dlm pkul 10.30 gtu la..
sbb yela kan kdai pkul 10 br buka kan..
so,aku pn syok2 sapu tbe2 aku nmpak ade seseorg lalu,
aku xtau la nak ckp mcm mne mse 2 tp yg aku leh ckp ialah bila aku tgk dia 1 perasaan yg aku xdpt nak jelaskan..
seolah-olah aku tpegun dan mcm ade angin yg tiup dgn lembut je smbil slow motion movement..
sebijik mcm dlm drama 2 la..tbe2 je ati aku mcm bdebar2..
pastu lme jgk aku remain constant..dah bbrapa saat lepas 2 aku tsedar..

'eh,dia senyum kt aku la..' hahhaaa gelak sorg2..

pastu,aku pun trus sapu smpah, mop lantai,lap cermin dan mcm2 lg la smbil dok pikir psl org yg aku tgk td..
kiranya, dia mula hadir dlm idup aku adalah 2 Januari 2008..


esknye,mse aku dtg keje pg 2 aku tggu dia lalu..
bila dia lalu je aku senyum la..dia pun snyum jgk..
haha..bhgia gile ase..org yg aku suke mse time skolah 2 kirenya dah out of my mind la kan..
mmg xpikir dah ar..tggu lg dah ade yg br kt depan..
tp seyes aku ckp yg neh mmg aku ase lain mcm..sbb he's was somebody that send by god for me..cewahh!
so,singkatkan cite ( sbb aku pun xbpe igt dah )
tiap2 ari aku tggu dia lalu..yg plg klakar bila pkul 11 je mesti aku akn tggu kt depan pntu kdai..
owh,lupe nk ckp..mse 2 dia keje dekat kdai mkn selang 1 kdai dr kdai aku..
so,at 1st aku pelik tau knpe dia tiap2 ari lalu ctu..then now i know why! hehe..

bila 1 ari 2 aku xnampak dia aku jd gelisah gile..duduk xsenang je..
so, aku pun pegila kdai sblah lg..ala2 mcm 7 eleven la kan..ade sorg mamat neh keje ctu and dia kapel ngn kdai sblah aku yg kdai potostat..aku scara xlgsung rapat la ngan dorg..
so,stat ari 2 aku asyik mkm cornetto je..smbil tggu dia dtg..
upenye,mse ari ahad dia xdtg 2 dia cuti..aku igt dia pegi mne..bila esk 2 dia dtg sengih smpai blk umah la aku..
aku xberani nak tegur dia sbb aku mmg mcm neh..haha
dah bbrapa mggu lepas 2 ade la jugak progress aku ngn dia..
bila dia lalu je aku akn tgk dan snyum dgn manis skali..
dia pun akn ckp kt aku..

'senyum..senyumm'..

so mcm besa jugak..klise la kan. aku gmbira spanjang ari..

so,mse 2 feymes lagu cornetto..'Dua hati jadi satu'
bila aku mkn cornetto 2 kirenye brangan2 la aku ngn dia neh..haha
mmg feveret aku pun bragan2 neh..sbb dr skolah dlu pun aku jenis mmg asyik suke kt org,
pastu frust sndri sbb bukan ade pun org suke kt aku..aku neh bukan hot stuff pun kt skolah..
mne ade org pndang pun..haha tp aku bhgia dgn cra idup aku..btol2 aku suke sgt crush dgn org tnpa ade ikatan..


it goes different bila aku ngan dia..ase nak memiliki dan dimiliki 2 mcm sgt2 kuat..

satu ari aku tnye bos aku psl dia sbb tgh2 ktorg borak dia lalu..

' kak, dia ni spe kak?' buat2 tnye je..
' owh, nme dia ja'a..dia keje kdai mkn kt sblah 2..' akak 2 jwb tnpa curiga hehe..

dr situ la aku tau nme dia..owhh JA'A..


aku xpasti mcm mne aku tegur dia tp km mula kwn baik..mgkin sbb aku mula overtime kot..
so,aku akn order mknan dekat dia..dia pun akn anta smpai kt kdai aku..
so, bila aku mkn tghari kt kdai yg slalu 2 aku pun akn beli la cadbury yg kecil2 2..
byk la aku beli sbb mse 2 mmg aku jenis bt keje smbil makan coklat..
satu ari,entah mcm mne aku bg coklat 2 kt dia mse dia lalu depan kdai aku..
xtau la mcm mne aku leh bg..aku xigt..
tp sejak 2, tiap2 kali aku beli aku akn bg dia..
satu moment yg aku xbleh lupa bila aku tgk cadbury..
and lepas dr km rapat, km mula keluar mkn sme2..
mkn tghari dekat ctu jela..bukan mkn kt luar pun..hehe


so,lepas rapat 2 selain cadbury..cornetto pulak aku dah dpt share moment dgn dia..
hahahaa..bhgia bhgia mse 2..
ase dunia mmg aku la yg punya..mmg cuma aku pnya la!
then, one day..aku dpt tau dia kena blk kpg uruskan kdai yg 1 lg dekat kpg dia..
kdai kt sne besar dan laku la..kt cni bisnes kdai yg dia keje 2 slow cket..
mmg bila aku dpt tau 2 aku sdey sgt la..mmg sdey sbb aku xsgke kejap je dia dah nk pndah..
mse shari sblum dia pegi 2 aku mtk no fon dia..tp mcm sdey jgk la dia xnak bg..
dia ambik no aku je..dia ckp nnt dia msj aku..mmg mse 2 aku ase mmg aku xde harapan la..


huhuuuu sdey...


bila esk 2 aku dtg keje aku bharap yg dia xjd blk kpg..dan dia akn dtg keje ari 2..
tp andaian aku 2 lgsung xbtol pun..hehe
aku tiap2 ari tggu msj dia..tp ttp xde..
so aku neh jenis xde kyakinan diri,aku cepat pts ase..
aku pun give up la sbb aku ase mgkin dia cuma dtakdirkan utk kwn je ngan aku kot..
xpela..so lepas dr 2 aku pun dah bhenti la bharap..


tp aku igt lme la sgt aku kena tggu..upenye 2 mggu je..
hampeh kan?? haha..
mse aku cuti 2 dia kol..aku tgk no 2 aku dah dpt ase dia kol tp mse aku jwb kol 2 aku just pretend mcm xkenal la..haha klakar kot..

'eh, spe ni??' aku bt2 tnye..
'eleh..buat2 tnye plak..pdhal dah tau' dia bls...haha malu kot aku mse 2..

then,stat ari 2 ktorg msj2..
tiap2 mlm ktorg msj...kdg2 kol..
mse 2 guna maxis, so bila tgh mlm ade kol lme2 2 yg cuma byr Rm2 je 2..
km gayut guna plan 2 la..haha


so, tbe la ari dia blk ke tmpat keje lme dia smula..hehe..aku pun hepy la..
mse keje pun dok msj2 jgk,wlupun bukan jauh mne pun..hehe
bila aku xbls msj je dia akn buat2 lalu pegi kdai yg ala2 7 eleven 2..konon beli rokok la..
pdhal nk tgk aku bt ape smpai xbls msj..haha..
mmg lepas dia blk dr kpg aku ase mcm aku sgt2 xleh lepaskn dia..aku mmg sgt2 nak dia..
so, dpndekkan lg cerita satu ari mse aku cuti 2 aku pun mlm 2 msj dia trs trg ngan dia..
aku ckp aku mmg suke dia..(aku brani la sbb esknye 2 aku cuti sbb ade knduri kt umah tok aku)
dia xckp ape2..mse dia kol pun dia snyap je.xbncang ape pn psl hal ni..
aku kan cepat mgalah..then, aku pun xpela..
bila snyap je mksdunye org xsudi la kan..ape lg aku nk buat kan..


aku pun stat dr ari 2 aku ignore dia..aku xleh nnt kalo aku msh baik ngn dia aku akn trus suke dia..
yg sdey nnt aku jgk,bkn dia..mse knduri kt umah tok dia ade kol..
dia ckp knpe xmsj dia?? aku just ckp aku cbuk je..dia kte xapela org dah xsudi..
aku dgn kejamnye trus letak fon..yela,aku tpaksa buat mcm 2 sbb aku tau kalo mkin lme aku akn makin suke dekat dia..2 je cra yg aku mmpu bt..
smpaikan aku bt kputusan utk bnti keje sbb mse 2 aku dpt interview maktab..
tapi xlame lepas 2 kami baik balik..haha hampeh je.. 
mse bday aku bln 5 dia ade kasi cadbury kt aku..best je ase..
smpaikan aku xmkn pun cadbury 2..smpan.smggu lepas 2 br mkn..hehe


so aku cuma bnti keje slama sbulan je..tp bln 6 aku msk smula keje sbb bos aku xade pkerja..
aku igt aku nk bt suprise dekat dia tp aku dpt tau dia pun dah benti keje jgk..so aku sdey sgt..


lepas dr kes aku gtau dia aku suke dia 2 aku mcm xbpe rapat sgt la ngan dia kan..
km msj2 mcm besa je..mcm kwn besa..ye kawan..
tp aku igt lg tiap kali aku g buang smpah aku akn lalu jln blkang kdai..bila aku lalu je aku akn tgk kt lorong blkang 2..tingat mse dia keje ctu lg dia akn lepak kt blkang dgn mber keje dan sembang ngan dorg sblum kdai buka..aku slalu g ngendap..haha kantoi suda!


lepas aku dpt result maktab je aku gtau dia..as a friend..ahh bosan kan??
so, aku ckp la yg lg sbulan aku akn pegi msk daftar..aku dpt dekat phg..kuala lipis..
mcm mne tah aku pun xtau..smggu sblm aku msk mktab dia kol aku mlm 2..dia ckp kt aku

' anis, kte kapel ye..'

hahhhh?? aku mmg tkejut la mse 2..
tbe2 aku ase mcm nak antuk kpla kt dinding..hehe
mmg aku xkan leh lupa la ayat dia..mse 2 kalo xsalah aku 26 Jun 2008..
emm..yee 6 bulan km kwn br la km bcinta..
itu pun sbb aku yg sukekan dia dlu..dan mgkin dia br ase kot..entahla..hehe


so aku pun idup bhgia la dgn dia..wlupun mse aku msk mktab dlm sbulan dia mtk putus dgn aku..
tp aku dgn dia jodoh kuat kan..km smbung blk dan kekal smpai arini..
mmg byk sgt dugaan yg km lalui..ade yg sgt2 berat utk aku terima..tp bila aku pikirkan yg setiap mnusia bhak dpt peluang kdua aku pun bg dia chances utk dia semula..
starting dr saat 2 dia jadi seorg yg sgt take care dan pyanyang..
jatuh bgun aku,susah senang aku dia yg tlg..kdg2 km bntu antara 1 sama lain..
mmg aku sgt hargai ape yg dia buat utk aku..bila aku ssh ke, sdey ke dia la tmpat aku mgadu..
kdg2 mslah aku cerita kt dia lg byk dr mslah dia sndri..
xpsal2 pulak dia yg pikirkan mslah aku..hehe..
xpenah skali pun aku lupekan dia bila aku pegi mne2 ataupun buat ape skali pun..

kami dr dlu lg mmg dah biasa kol dan jrg2 msj..tabiat 2 jd smpai skrg..
wlupun dh 3 tahun bcinta aku xkan boleh tdo kalo aku xkol dia..
sekejap pun xpae..tp slalunye lme la kan..

cumaa....
semenjak 2 menjak ni aku dgn dia mcm dah xharmoni dah..
biasala..ade pasang dan surut juga dlm phubungan..
mgkin silap aku,xcukup bg phatian xpun tlalu mgongkog ke..aku pn xpasti..
tp ape yg aku tau ati aku mmg ade ase xsedap dlm mse sbulan 2 ni..
bila ade bnda yg blaku antara km mmg hancur la ati aku..
ape yg aku sdey aku xleh tau ape yg dia pikir dan ape yg dia ase..
km ni lalui hubungan jarak jauh dan org ckp hubungan jarak jauh perlukan kpercayaan dan ksetiaan yg kuat..
mmg btol, tp kalo dr sbelah pihak shaja mcm mne?? 


wlupun mmg aku sdey tp bila aku pikir aku xsalahkan dia..
sbb mmg soal ati kte xleh nk jgka..aku ase aku pun ade silap dia bila dia brubah..
tp bnda dah jd..cuma skrg aku ase ape sje kmungkinan yg blaku aku akan bsedia..
aku sgt bsedia..bila mlm semua kngan km aku akn igt..
dah brapa ari aku tdo lewat pastu bila msanya aku tdo pun aku xpasti pkul brapa..
skrg ni aku ase aku mcm nk wujudkan 1 dunia sndri..
aku nk pegi ke dunia 2 dlm jgka msa yg lme dan lupekan semua..
aku nk bila aku tdo dan bgun aku lupe ape yg jd mgkin dlm jgka msa sebulan sebelum 2..
mgkin lupekan 2 bulan, mgkin stahun atau mgkin lupekan semua..
haha tp kenangan la guru kte yg plg bharga..sbb kte akn blajar dr kenangan lepas..
em ape2 sje yg akn blaku aku bsedia mulai arini..
andai jodh km smpai sni sje aku redha..tp bt mse skrg aku akn brusaha slagi ade sisa sisa harapan..hehe jiwang jugak kan..


akhir skali, terima kasih SHAHRUL AZHA..awk buat sy sgt bhgia dan ase dhargai..
awk dah mcm sbhgian dr idup sy selain mak dan ayah sy.. sy sgt hargai..


p/s : post ni bukan utk mburukkan dia, tp utk aku mgenang smula ape yg telah blaku antara aku dgn dia..harap semua yg bc xkan salah kan dia. mgkin ade silap dr segi kefaham dan kepercayaan..
post ini hnya utk tauladan dan igatan msa hadapan..juga sbgai pghargaan kpd dia..

and thx to all reader..sbb view page aku dah cecah 1000. yeaaa!!

2 comments:

  1. sweetla citer anis...slame nie anis xpnh cite...nie bru 1st time cite...hehhe...tkpela...n cogratz dpt stand hbugn yg lme cmtu..hehhee

    ReplyDelete
  2. haha..yela sbb slma ni aku ase 2 privasi.tp bila pikir2 aku xpenah show off dia kt org..so aku pn decided nk tulis..

    ReplyDelete